Jump to content
  • 0

Raid : Volume En Mode Inactif


Go to solution Solved by Usram,

Question

Bonjour,

J'ai effectué la mise à jour du Firmware 4.1.0 20131219 sur mon TS-410. Cela a bien fonctionné (tout du moins durant 3 jours).

Sauf que depuis hier j'ai eu  les messages suivants  :

 

"The firmware versions of the system built-in flash (4.1.0 build 20131219) and the hard drive (1.0.0. build 0000) are not consistenet. It is recommanded to update the firmware again for higher system stability"

 

"Default network shares (Public, Qmultimedia ...) do not exist. Restore default network shares or format disk volume."

 

"[Raid 5 Disk Volume : Drive 1 2 3 4] Raid device is not active"

 

"Volume disque Raid 5 : Lecteur 1 2 3 4  - le volume est en mode inactif; Veuillez consultez la page "Gestionnaire de stockage" pour plus de détail.

 

Configuration des disques : 4 * 2 To en Raid 5

(1 toshiba DT01ACA200 MX40 et 3 Seagate ST31500341AS CC1H)

 

Plus rien n'est accessible. Une idée pou récupérer mes disques (et éventuellement mes données) proprement ?

 

Pour information dans le Gestionnaire de stockage j'ai les indications suivantes : 

 

Disque Unique : Lecteur 1 ..... Non initialisé

Volume Disque Raid 5 : Lecteur 1 2 3 4 .... Non actif

 

 

Merci d'avance.

 

Chris.

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Solution

Voici ce que j'ai fait pour résoudre  (http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=160&t=81899&sid=a1edd09be24c0f40de34620db5794d79):

 

Redémarrage sans disque puis insertion des disques dans l'ordre en attendant bien entre chaque que la lumière verte soit fixe.

Via Putty : 

1.please power off nas remove all disks then power on nas WITHOUT disks
download Qfinder and install your pc
Qfinder http://download.qnap.com/Storage/Utilit ... 1.0530.exe
when you run Qfinder, can you see nas in Qfinder?

2.if you can NOT see nas, please follow steps try to proceed firmware recovery
http://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery (if you can't recover it, please contact the dealer where you purchased this nas for repair

3.if you can see nas in Qfinder, please go step4

4. After a short beep and a long beep, plug the disks back to NAS one by one in original order.
push in till the previous HDD led flashes solid green.(Not Blinking)

 

 

5. Run QNAP Finder, it will find the NAS 
Note: Do not re-initialize when the QNAP Finder prompt a message, if you have some useful data in the disk
6. Connect the NAS by SSH port 22, login as admin password admin
(Putty Tutorial: 

)
download here http://the.earth.li/~sgtatham/putty/lat ... /putty.exe
(you can right click you mouse to paste commands in putty)
7. run commands bellow
# config_util 1
# storage_boot_init 1 (wait 30sec and press enter go next line)
# cp /etc/default_config/uLinux.conf /mnt/HDA_ROOT/.config/
# rm -r /etc/config
# ln -sf /mnt/HDA_ROOT/.config /etc/config
# setcfg -f /etc/config/uLinux.conf Misc configured TRUE
# ln -sf /mnt/HDA_ROOT/update /mnt/update

 

Ensuite la tentative de remettre le firmware ayant échoué j'ai juste reconfiguré les paramètres de base avec QFINDER et redémarrer le QNAP.

 

Tout est revenu dans l'ordre.

 

Bonnes fêtes à tous.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...